<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

http://mommygojes.com

Sorry for the inconvenienceā€¦

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Loving Family: Tips untuk Tidur yang Lebih Baik

Tips untuk Tidur yang Lebih Baik


Tips untuk TIDUR YANG LEBIH BAIK



  1. Pastikan bunyi dan cahaya pada tahap minimum. Gunakan penutup telinga, bidai, langsir berat, atau topeng mata. Lampu kecil  di dalam bilik tidur dan bilik mandi anda adalah idea yang baik.
  2. Elakkan makanan berat dua jam sebelum tidur. 
  3. Jangan minum kafein (termasuk teh dan minuman ringan) 4-6 jam sebelum tidur.
  4. Senaman yang kerap seperti berjalan akan mengurangkan hormon tekanan dan membantu anda tidur lebih baik. Tetapi tidak bersenam dalam masa dua jam sebelum tidur. Anda mungkin mempunyai kesukaran lebih tidur.
  5. Jangan tidur lewat pada sebelah petang.
  6. Berhenti kerja pada mana-mana tugas yang satu jam sebelum tidur untuk menenangkan otak anda.
  7. Jangan berbincang isu-isu emosi sebelum tidur.
  8. Pastikan haiwan peliharaan di luar kawasan tidur anda jika anda boleh.
  9. Pastikan bilik tidur anda mempunyai sistem pengudaraan yang baik dan pada suhu yang selesa.

SELAMAT MALAM...HAVE A SWEET DREAM..



ASSALAMUALAIKUM...


JANGAN LUPA BACA DOA TIDUR ya!!!!!

Label: ,