<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

http://mommygojes.com

Sorry for the inconvenienceā€¦

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Loving Family: Apakah Tanda Bila Rambut Gugur, Kuku Mudah Patah, Kulit Bersisik?

Apakah Tanda Bila Rambut Gugur, Kuku Mudah Patah, Kulit Bersisik?

Assalamualaikum... Hari ni nak share Kenapa Protein Penting Untuk Badan Kita? Apa yang akan jadi kalau badan kita kekurangan protein?

Nampak macam biasa je kan? Mesti ramai yang pikir,  ala... ape susah makan la banyak2 daging, ayam,telor.. semua tu kan protein...

Opps...  tapi kita tahu tak dlm 100g daging yg kita makan, mungkin cuma ada 10g je kandungan protein...Sebabnya makanan yang kaya protein sekalipun akan hilang kandungan protein dia apabila dimasak. Protein akan musnah dalam suhu yg tinggi, lebih2 lagi pada suhu makanan dimasak..

Berapa banyak yang kita perlukan protein dalam sehari? Meh tengok kat bawah ni..



Banyak tau..

Kalo nak makan daging, banyak mana daging yang kita nak kene makan... tak lalu la nak makan banyak2, silap haribulan datang kolestrol meninggi pulak..


Sebelum tu, nak tau tak kenapa protein sangat penting? Apa akan jadi, jika kita kekurangan protein dalam badan?

Antaranya :
~ kulit akan jadi kusam, tidak bermaya
~ kulit bersisik
~ rambut mudah gugur
~ kuku mudah patah dan rapuh
~ kurang otot badan

Macam biasa jer kan kesan semua tu.. itu tandanya anda kekurangan protein..

Untuk pengambilan protein yang mencukupi, saya cadangkan anda ambil ESP (Energizing Soy Protein). Ia satu- satunya produk protein yang boleh membekalkan 9 asid amino penting yang HANYA Boleh didapati daripada makanan.

Antara kesan yang diambil setelah mengambil protein ESP secara konsisten:

Jangan risau tentang Soya Esp kerana ia dibuat daripada Non- GMO soya ye.. Kebanyakan soya yang digunakan dalam air kotak adalah GMO Soya yang boleh sebabkan masalah kulit...SANGAT BERBEZA dengan soya ESP ni tau. Sebaliknya soya ESP ni jadikan kulit semakin cantik..

Sebab itulah masalah rambut gugur, kulit bersisik, kuku mudah patah hanya boleh dirawat dengan pengambilan protein yang membentuk sel baru dan haruslah secara konsisten.. Dengan erti kata, jangan skip bila ambil protein ESP ni barulah nampak kesannya..

testimoni rambut gugur
Berita baik bulan September 2016 ni,uolls akan dapat offer yang paling menarik..

Nak beli satu pun boleh, jangan lupa untuk.hubungi saya, pengedar shaklee jalan kebun shah alam

FB : Hanim Ismail
SMS / WhatsApp : 017 975 2684
Page: Love Your Family
Email : hanim_ismail@yahoo.com.my
COD Area : Jalan Kebun, Johan Setia, Kota Kemuning, Bukit Rimau, Rimbayu, Shah Alam
Pos ke seluruh Malaysia boleh diuruskan.

Label: , , , , , ,