<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

http://mommygojes.com

Sorry for the inconvenienceā€¦

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Loving Family: MERBAHAYAKAH Sekiranya Haid TIDAK LANCAR? Jaga- Jaga Ladies Out There....

MERBAHAYAKAH Sekiranya Haid TIDAK LANCAR? Jaga- Jaga Ladies Out There....

Assalamualaikum... Pernah tak alami haid teratur? Kadang-kadang 2 bulan skali baru Cik P datang jengah..kadang 3 bulan sekali..Kadang 6 bulan sekali baru datang... Issshhh...Bahaya tau sebenarnya bila haid tak teratur ni tau...

Haid tak teratur ni boleh sebabkan ketidaksuburan.. Bagi yang baru kahwin dan ada masalah ni,ia boleh sebabkan kita susah nak hamil. Kadang boleh jadi sampai bertahun susah untuk hamil. Bagi wanita yang dah ada anak,tapi  aLami masalah haid tak teratur ni, mereka pula cenderung untuk sukar untuk hamil lagi.

Apa PUNCA HAID TIDAK TERATUR?



  1. Penambahan atau pengurangan berat badan secara mendadak.
  2. Obesiti
  3. Tekanan emosi. Contohnya : masalah peribadi @ tekanan emosi sebab masalah kat tempat kerja.
  4. Pengambilan ubat-ubatan. Contohnya pil merancang yang  boleh mengganggu kitaran haid
  5. Masalah hormon, di mana hormon yang mengawal kitaran haid terjejas.

Cara MENGATASI MASALAH HAID TIDAK TERATUR?



  1. Jaga pemakanan uolls. Pastikan ambil makanan yang diet seimbang. No more FAST FOOD please....
  2. Kawal berat badan. Kalau berat badan semakin bertambah atau tak turun-turun pun angka berat badan tu, berusahalah, cubalah untuk bersenam.Workout sehingga berjaya untuk kurangkan berat badan. Pakar sakit puan pun kadang2 akan mengesyorkan anda kurangkan berat badan bergantung kepada saiz badan anda.
  3. Elakkan Stress. YEZZA.. ini wajib tau.. Stress ni boleh sebabkan kitar haid kita jadi haywire tau.. Jangan main2 na...
  4. Mengambil supplement yang mengandungi gamma linolenic acid yang boleh membantu menstabilkan dan membaiki paras hormon yang mengawal kitaran haid kita.

Yang paling seronok sekali,Shaklee memang ada supplement yang ada gamma linolenic acid ni tau. Dan juga produk yang boleh membantu mengurangkan stress dan menenangkan jiwa kita.Barulah haid jadi lancar tau. Nak tau ape?



Inilah rupa GLA complex iaitu asid lemak omega-6 yang digunakan oleh tubuh untuk menghasilkan prostaglandin - bahan yang berperanan untuk mengawal atur pelbagai proses dalaman tubuh. Selain minyak biji bunga matahari sebagai sumber asid lemak Omega-6, produk ini juga diperkaya dengan vitamin E bagi menyokong dan menguatkan sistem imun serta mengekalkan keutuhan sel.



Ini adalah B-complex dimana 8 jenis vitamin B termasuk asid folik berada dalam tablet kuning B-complex ni.. Kalau anda sering tensen, sebab masalah kattempat kerja atau stress dengan hirukpikuk anak2, telan jer tablet kuning ni..

Dan yang paling last adalah,vivix yang memang produk paling best abad ni yang boleh membaiki sehingga ke sel dalam badan kita tau.

OK>..meh kita tengok dulu video ni...





Haid Tidak Teratur Buat Dia Emo Sokmo, Suami Pun Bingung from iReach HD on Vimeo.


So,macam mana sekarang? Nak tunggu lagi ke? Ikhtiar lah selagi boleh. Lagipun bila haid tidak lancar sehingga boleh mengganggu ketidaksuburan kita, ia akan jadi satu masalah besar sebagai seorang WANITA. Dan ia boleh menyebabkan kita susah untuk hamil.

Ada lagi testimoni kat bawah ni... 

set kesuburan,haid tidaklancar

set ketidaksuburan, haid tidak  lancar


Selain tu, masalah haid tidak lancar ni boleh sebabkan kita MANDUL tau. YE MANDUL... Sebab apa? Sebab nye,kita lambat untuk merawat masalah haid yang mungkin boleh mendatangkan masalah pada tiub fallopio.

Ayuh...Jangan tunggu lama2masalah Haid tidak lancar ni,Jangan anggap ini perkara remeh.. Sama ada anda belum kahwin atau sudah berkahwin..

Hubungi saya,pengedar shaklee shah alam untuk sebarang konsultasi dan ingin membuat pembelian;

FB : Hanim Ismail
ID : 921943
SMS/  WhatsApp : 017 975 2684
Email : hanim_ismail@yahoo.com.my
COD Area : Jalan Kebun, Johan Setia,Kota Kemuning, IJM Rimbayu, Bukit Rimau, Shah Alam
Penghanataran Ke seluruh Malaysia boleh diuruskan dengan khidmat kurier Poslaju dan GDEX.

Label: , , , ,