<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

http://mommygojes.com

Sorry for the inconvenienceā€¦

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Loving Family: Cara Kurangkan Sakit Lutut Akibat Kerap Bermain Futsal

Cara Kurangkan Sakit Lutut Akibat Kerap Bermain Futsal

Bersukan tu bagus kan? Untuk kesihatan diri.. At least keluar peluh jugak tiap2 hari kan? Tapi, bila bersukan kerap ni kadang-kadang akan timbul masalah lain. Contohnya sakit lutut. Macam mana nak kurangkan sakit lutut akibat kerap bermain futsal.. Ramai atlit yang kadang-kadang terpaksa berhenti main sukan kerana sakit lutut.. Adakah anda juga bakal menjadi sebahagian daripada history Geng Futsal?





Perasan tak kalau abang kita atau encik suami kita suka sangat main futsal, ada tak dia mengeluh sakit lutut. Bila bersukan ni, memang banyak guna pergerakan yang melibatkan sendi kat lutut ni. Kadang kalau tersalah sepak bola ke, tengah larilari tu tetiba kaki terpeleot tu boleh menyebabkan lutut kita ni 'lari'. Paham tak? hehehhe... Kadang ada juga yang bila lama-lama duk main futsal tu, tetiba rasa lutut sakit sangat. Macam nak bengkok untuk bangun pun siap ada bunyi 'kreeekk' lagi...Sakit sangat macam bunyi bila brake pad keta dah haus siap makan besi lagi....



Kalau abang kita atau encik suami atau kita sendiri yang ada masalah lutut ni, sila JANGAN abaikan. Bila tak rawat, makin lama akan jadi makin teruk.. Silap-silap haribulan, nak jalan pun payah. Takkan sampai nak kena pakai wheel chair. Ataupun last choice nak kena tukar kepala lutut yang besi.. Nak ke?

 


Apa kaitan bermain futsal sehingga sakit lutut?



Sesiapa yang selalu bermain bola sepak, futsal, takraw, badminton dan tenis adalah antara yang berisiko tinggi untuk hadapi masalah sakit lutut. Kekadang, sebelum main futsal, kita warming up pun sambil lewa je kan... Sepatutnya, kita warming up betul betul dan bukan sambil lewa sebelum dan selepas bermain futsal untuk membantu menguatkan sendi lutut kita. Warming up ni juga penting supaya kita tak alami masalah kekejangan atau cramp kaki semasa bermain futsal

SAkit lutut dan sendi atau nama glamernya OSTEOARTHRITIS ialah sejenis penyakit sendi yang mempunyai ciri-ciri keradangan (inflammatory). Sendi pula merupakan bahagian badan di mana dua tulang bertemu.

Penyakit Osteoarthritis ni berlaku apabila tulang rawan yang membentuk permukaan sendi menjadi haus. Ia menyebabkan sendi lutut menjadi bengkak, sakit dan kebas dan menjadi punca kemerosotan sendi tulang.


Keradangan (inflammatory) berlaku kerana darah kita (tidak cukup khasiat) yang dibekalkan kurang walaupun kita sihat. Ini kerana, tubuh badan tidak dapat menghasilkan nutrien yang mencukupi untuk memastikan kadar pemulihan sendi lutut yang diperlukan.

Kesian kat lutut kita,, Sebab lutut kita adalah sendi yang digunakan sepanjang hayat kita untuk menampung berat kita. Sangat Sangat penting untuk kita menjaga lutut kita supaya tulang rawan dekat sendi lutut tak haus dan boleh digunakan sepanjang hayat kita.

Macam mana nak pastikan Sendi lutut kita sentiasa berada dalam keadaan baik dan tulang rawan tidak haus? Apa nutrien yang sesuai untuk sendi lutut kita untuk elakkan radang sendi?

Yang semestinya dan paling penting adalah Omega Guard ,Collagen Powder dan Vivix...



 Eh..pelik kan kenapa collagen untuk lutut pulakkan? Collagen ni memang penting untuk pembentukan tulang rawan yang sihat,,, Macam yang kita makan ayam bahagian paha tu... kat atas tu la tulang rawan yang putih tu... Kalau tulang rawan tu haus , tu yang kita nak bangun pun sakit, nak gerak sikit pun sakit... Sebab tu, collagen penting.. Bukan untuk kulit je ye.. 

Omega-3 ni pulak berperanan untuk kurangkan keradangan akibat sakit lutut ni. Memang kombinasi cun la dua ni untuk lutut sihat kita. Sayang lutut tak? Atau rela sakit lutut, rela sakit nak bangun payah, nak jalan payah sebab sayang duit nak cari Omega-3 dengan Collagen ni..

Tapi jangan pulak suka -suka beli Collagen kat pasaran tu. Kena pilih yang betul-betul selamat untuk kita. Dari elok-elok buah pinggang kita, jadi rosak pulak...

Tak tau nak pilih yang mana? Meh pilih yang ni...


Dan yang paling top untuk masalah sakit lutut ni adalah VIVIX

Ada kajian yang menunjukkan resveratrol dalam vivix tu sangat berkesan untuk mengatasi masalah keradangan, antioksidan, membaiki DNA dan menghalang sel daripada bermutasi. Ia bukan sahaja sangat bagus untuk masalah sendi tetapi juga masalah lain.


Meh Tengok testimoni untuk sakit lutut ni..


 
 


ALhamdulillah, mostly pengguna yang mempunyai masalah sendi lutut memberi feedback yang positif terutama dengan pengambilan Vivix. Yup,,Vivix berjaya membantu mereka untuk memberikan balik kehidupan yang lebih selesa dan painless...

Mana tak selesanya, bila dah berjaya berjalan, bangun sendiri tanpa rasa sakit lutut. Bukan kata nak tunggu umur 60 an baru sakit lutut. Terutama yang berumur 30 an suka aktiviti sukan memang wajib ambil vivix untuk kesihatan sendi lutut.

Kalau anda rela layan sakit sendi lutut tu takpe la. Dah la tak boleh nak main futsal, nak keluar g tengok orang main futsal pun dah tak mampu.. Sebab sakit lutut..

kalau kita Yang ada anak kecik baru nak kenal dunia lagi la kan.. Nak main gurau angkat anak letak atas bahu,,main kejar-kejar dengan anak pun dah tak mampu.. Sebab sakit lutut.. Tak syiok macam tu kan..

Kalau takmo layan sakit sendi lutut tu, eloklah ambil Set Sendi Lutut ni ye..
 

Memang berbaloi-baloi..

Boleh hubungi saya:

FB : Hanim Ismail
WhatsApp / SMS : 017 975 2684
COD area : Shah Alam, Jalan Kebun, Kota Kemuning, johan Setia, Bukit Rimau, bandar Putera 2, Rimbayu
 Penghantaran ke Seluruh Malaysia boleh diuruskan dengan perkhidmatan Poslaju dan GDEX


Atau anda boleh membuat pembelian secara online dengan menekan icon di bawah

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=c57c11c13ea6301784d1bfc74c1de3e4

 
Klik LINK INI untuk Vitamin Aktif Bersukan khas untuk anda dan anak-anak. 

KEEP FIT dan Jangan Biarkan Sakit Lutut Menghalang Anda untuk Bersukan.

Cepat-cepat tau sebelum lutut anda semakin parah..

Kesian lutut...
 

Label: ,