<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

http://mommygojes.com

Sorry for the inconvenienceā€¦

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Loving Family: Cara Hilangkan Resdung dengan Mudah dan Berkesan

Cara Hilangkan Resdung dengan Mudah dan Berkesan

Siapa yang selalu lepas mandi pagi -pagi hari dan alami masalah bersin - bersin sepanjang pagi tu? Itu tandanya anda mengalami masalah resdung. Biasa orang Kelate panggil "SEDUAN".. Hehhe.. Bahasa baku nye adalah resdung. Nak tau tak cara mudah untuk hilangkan resdung dengan berkesan?

pengedar shaklee jalan kebun kota kemuning




Haaa...sebelum tu nak cerita sikit berkenaan resdung ni,, Saya dulu masa sekolah rendah sekolah menengah memang tak boleh nak mandi pagi. Bukan sebab air sejuk sebab kat rumah kat kampung memang guna air telaga.. Sejuk hingga ke tulang sumsum tauuuuu...

Tapi... sebab nya tak tahan duk bersin lepas mandi tu. kadang sampai 2 jam duk bersin lepas mandi. Itu tanda yang badan kita ada masalah resdung, Hacccummmm.... Hacuuummm... letihnye duk bersin...


Salah satu lagi tanda kita ada resdung adalah efek yang kita dapat bila makan seafood terutama udang dan ketam. Gatal merenyam bahagian muka. Sampai habis naik jerawat kan. Pulak tu jerawat besar-besar macam jerawat batu.. Habis keluar semua jenis jerawat.. Pulak tu sekali dah keluar jerawat-jerawat tu, memang payah nak hilang dah jerawat dan semakin bertambah pulak tu.

pengedar shaklee jalan kebun kota kemuning


Tapi bila dah start konsisten ambil set untuk resdung ni, mandi pagi memang tak jadi masalah dah, Jerawat makin berkurang dan resdung pun memang dah takde. Apa yang saya buat?

Mula-mula detoks dulu badan untuk buang toksin yang semakin lama semakin banyak berkumpul dalam badan kita.

Toksin ni bukan sahaja dari environment kita, tapi jugak dari segi pemakanan kita tau.
Bila dah buang toksin, secara otomatik resdung yang menjadi punca jerawat kita juga akan hilang.
Kemudian, ambil vitamin C dan vitamin B untuk kuatkan sistem imun kita dan dapat mengurangkan stress yang menjadi penyebab jerawat.

Mudah je kan? Tak payah nak berasap-asap... hehehe..

Kalau ada anak-anak yang berada di sekolah rendah, sekolah menengah, kolej ke atau kita sendiri yang mengalami masalah resdung ni, elok sangat kita mulakan dengan set resdung basic ni. 

pengedar shaklee jalan kebun kota kemuning


TAPIIIII....



Jangan pulak duk sapu krim itu ini, amek ubat jerawat itu ini, sebab sampai ke sudah jerawat tak akan hilang selagi badan kita tak detoks. Bila dah detoks badan, barulah toksin yang banyak tu dapat dibuang.Dan potensi untuk jerawat dan resdung ada jugak semakin rendah.
Maknanya, semakin hilang la resdung dan jerawat kita tau..

Jangan tunggu lama-lama. Sebab apa? Semakin lama, resdung tu akan semakin menjadi "makan dalam" kita punya sistem imun dan badan kita. Jerawat pun akan semakin banyak dan semakin payah untuk hilang. Kadang jerawat batu yang besar gabak dah mula keluar...

Dan, yang paling teruk bila BELAKANG BADAN kita pun dah start keluar jerawat-jerawat kecil..

Tambah-tambah kalau kita ada anak dara yang alami masalah resdung. Kesian, nanti semakin rosak kulit muka kita. Tu tak campur lagi kalau yang ambil produk kecantikan yang mempunyai bahan kimia yang terlarang. Lagi teruk kulit muka rosak jadinya...

Kalau nak set resdung basic ni, boleh hubungi saya :

FB : Hanim Ismail
SMS / WhatsApp ; 017 975 2684
ID : 921943
COD Area : Shah Alam, Jalan Kebun, Kota Kemuning, Johan Setia, Bukit Rimau, Bandar Putera 2, Rimbayu

Penghantaran ke seluruh Malaysia boleh diuruskan dengan perkhidmatan Poslaju atau GDEX

atau anda boleh membuat pembelian secara online terus melalui website Shaklee dengan menekan icon di bawah




Label: ,