<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

http://mommygojes.com

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Loving Family: Punca Utama Penyakit Diabetis di Usia 30 Tahun

Punca Utama Penyakit Diabetis di Usia 30 Tahun

Kalau zaman 80-an dan 90 an ni, diabetis adalah sinonim dengan penyakit orang-orang tua. Biasanya yang dah masuk umur 50-an yang ramai kena penyakit ni. Tapi di zaman abad ke 21 ni kan, penyakit diabetis ni dah mula bertapak kat yang muda remaja. Even yang paling muda yang ada penyakit diabetis ini berumur 9 tahun.





Kenapa kita sekarang terdedah dengan penyakit yang boleh merosakkan buah pinggang ni?


Adakah kerana:


😎  CARA PEMAKANAN
😎   GAYA HIDUP 


Macam mana cara pemakanan kita yang boleh menyumbang kepada sakit diabetis?


πŸ‘‰  Minum minuman manis Teh Tarik, Minuman 3 in 1, Minuman Berkarbonat(Air Gas)
πŸ‘‰  Makan makanan manis seperti Kek, Coklat, Donut 
πŸ‘‰  Makanan Fast Food





Macam mana pula gaya hidup kita yang zaman abad ke 21?



πŸ‘‰   Jarang exercise kerana sibuk dengan kerja.


πŸ‘‰   Hujung minggu waktu untuk berjimba-jimba (tengok wayang, jalan-jalan cari makan, tidur sepanjang hari)




Kalau dah macam ni kan, elok lah kita ubah semua ni. Nantikan tak sampai umur 40 an lagi dah ada macam-macam jenis penyakit. 


DIABETIS
TEKANAN DARAH TINGGI
KOLESTROL TINGGI

SAKIT JANTUNG


Nak ke semua jenis penyakit tu?



"Cegah lah penyakit dari awal. 

Jangan dah jemput penyakit datang, lepas tu sibuk-sibuk nak suruh penyakit pergi main jauh-jauh."




Tapi...kalau dah ada penyakit diabetis ni, apa nak buat? Buat diam je ke?



Boleh cuba ikhtiar untuk turunkan bacaan gula dalam darah. Tapi makan pun dah kena strict la ye. Terpaksa la follow rules yang doktor bagi. Jangan makan sampai tak hingat dunia, Bila bacaan gula dalam darah terlampau tinggi, itu yang boleh menyebabkan kematian.

Meh tengok Testimoni Untuk Turunkan Bacaan Gula Dalam Darah Pesakit Diabetis

Label: , , ,