<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

http://mommygojes.com

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Loving Family: Cara Mudah Naikkan Hb Darah Semasa Hamil Supaya Tidak Mudah Pitam

Cara Mudah Naikkan Hb Darah Semasa Hamil Supaya Tidak Mudah Pitam

"Puan... Hb darah puan rendah ni.. Bawah 10 ni. Bahaya ni puan". .. Alamak macam mana nak buat ni. Buku pink pun ditanda dengan pen merah, risiko HB rendah.. Tapi saya dah tak tau nak naikkan Hb darah macam mana ni?  Emmm... Saya nak share cara mudah untuk naikkan Hb darah semasa hamil ye.




cara mudah naikkan hb darah semasa hamil




Anemia semasa hamil mempunyai tahap. Mengikut World Health Organization (WHO), anemia sebagai hemoglobin (Hb ) di bawah paras 11 g / dL. Ia dikategorikan kepada 3 peringkat iaitu;




Ringan Hb 9-11 g / dL

Sederhana Hb 7-9 g / dL
Teruk Hb kurang daripada7 g / dL




Siapa yang Berisiko untuk Hb Rendah



➯     jarak kehamilan yang rapat 
➯     ibu yang hamil kembar 
mengalami muntah yang teruk semasa alahan 
➯     ibu yang tidak mengambil sumber makanan yang kaya dengan zat besi untuk penghasilan sel darah merah dalam kuantiti yang banyak untuk ibu dan bayi 
➯     ibu mempunyai sejarah anemia sebelum ini. 
➯     ibu yang hamil dalam usia muda 
➯     ibu yang mengalami pendarahan yang terlalu banyak semasa haid sebelum hamil.



Risiko Hb Rendah Semasa Hamil



⟾    Bayi akan dilahirkan pra-matang 
⟾    Ibu akan menjadi cepat letih lesu 
⟾    Ibu mudah pitam 
⟾    Ibu akan mengalami pendarahan teruk selepas bersalin 
⟾    Bayi yang dilahirkan alami masalah kurang berat badan. 



Makanan yang Boleh diambil Untuk Naikkan Hb Darah



⏩    Kerang - tapi bagi ibu yang ada masalah gatal-gatal, tidak digalakkan ambil kerang 
⏩    Hati Lembu - hati merupakan organ untuk menapis segala toksin dalam lembu, macam tak sesuai kan nak makan. 
⏩    Bayam - sayur bayam memang kaya dengan zat besi. Kecuali semasa proses memasak sayur bayam itu, zat besi akan hilang dengan suhu yang tinggi. 

Cara Naikkan Hb Darah dengan Supplemen



➜     Vitalea - vitalea merupakan multivitamin yang kaya dengan zat besi. Ia ada 28 jenis vitamin dan mineral yang penting untuk badan kita. 






➜     Sustained Release Vitamin C - Vitamin C sangat penting dalam menjadikan proses penyerapan zat besi adalah di tahap optimum. Vitamin C shaklee diekstrak daripada jagung yang sesuai sekiranya anda mempunyai masalah perut yang sensitif. 






➜    Yang paling penting adalah ia mempunyai sistem pelepasan berperingkat dimana, setiap sejam, vitamin C akan dilepaskan sebanyak 100mg di dalam badan. Ini bermakna, badan akan menerima vitamin C yang mencukupi selama 5 jam.


Ini lah yang membezakan antara vitamin C shaklee dengan vitamin C jenama lain yang berada dalam pasaran. Walaupun vitamin C jenama lain yang menawarkan 1000mg vitamin C dalam satu tablet, tetapi badan kita hanya boleh serap 100mg vitamin C sahaja pada setiap jam. Selebihnya hanya akan dibuang melalui air kencing sahaja. Rugi je kan beli Vitamin C yang 1000mg tapi tiada yang jenis pelepasan berkala ni kan?



Mommies jangan tunggu lama-lama tau. Kalau Hb darah tu tak cantik bawah daripada 10, tolonglah dapatkan Vitamin C dan Vitalea ni. Kalau mommies pitam tengah bawak kereta ke, tengah jalan kaki ke, macam mana? Bahaya kan? Bayi dalam kandungan pun dalam keadaan bahaya tau. 


Atau mommies boleh dapatkan Set Vitamin untuk Ibu Hamil.

Kalau nak dapatkan Produk tu, boleh hubungi saya pengedar Shaklee Shah Alam - Jalan Kebun;


Hanim Ismail
ID : 921943
SMS / WhatsApp : 017 975 2684
COD Area : Shah ALam, Jalan Kebun, Kota Kemuning, Johan Setia, Bukit RImau, Bandar Putera 2, Bandar Rimbayu, Kampung Lombong


Penghantaran ke Seluruh Malaysia boleh diuruskan dengan perkhidmatan Poslaju dan GDEX.




Atau anda boleh membuat pembelian secara online dengan menekan icon di bawah.
















Label: